I din egen lille forretning kan du sagtens selv skabe en masse godt content marketing. God og solid indholdsmarkedsføring.. Kræver at du er lidt skarp til at skrive tekster og måske også ved en del om at skyde og redigere en video. Så kan du sætte i gang og komme i gang med at fortælle verden om din business og dine produkter / ydelser. Her får du lige nogle ideer til at få din hjerne i sving med at udvikle dit eget indhold.
1. Empati og menneskefokuseret indhold
Engang ønskede forbrugerne, at virksomheder skulle fremstå som professionelt formelle. Det fungerer ikke helt i 2023.
Undgå at producere forretningsfokuseret eller løsrevet materiale. Dit indhold skal gøre det tydeligt, at du opretter forbindelse til dine kunder – ellers klinger det ikke hos dit publikum. Læn dig ind i relaterbarhed, følelser og empati. Det er nøglen til at opbygge reelle forbindelser med dine tilhængere.
2. Vær ægte
Dette handler ikke kun om at skabe feel-good-indhold. Næsten 95% af forbrugerne er mere loyale over for mærker, der er gennemsigtige og ægte – og 75% ville betale mere for at støtte troværdige brands. Hvis du vil få reel support hos dine kunder, er menneskefokuseret indhold et must.
Dette betyder også, at du skal stoppe med at bruge hårdt salgssprog. Find din naturlige stemme og brug den. Hvis det betyder at justere dine brandretningslinjer eller tone of voice, skal du foretage de nødvendige ændringer. Tal til dine kunder fra menneske til menneske. Du kan samarbejde med en skribent og videocreator for virkelig at få det realiseret.

3. Strategisk SEO
SEO har været vigtigt siden Googles begyndelse. Men du kan ikke bare smide en masse søgeord i et blogindlæg eller optimere tags og kalde det SEO. Søgemaskinerne bliver smartere, og du skal justere dit SEO-spil til 2023.
Selvom denne indholdsmarkedsføringstendens måske gør dit liv lidt sværere, skal du revidere din SEO-strategi, hvis du faktisk vil rangere godt i søgningen.
Først skal du skrive til folk før søgemaskiner. Det lyder kontraproduktivt, men søgemaskiner har fundet ud af, hvad brugerne ønsker. Faktisk fokuserer mange marketingfolk nu på at skabe relevant indhold af høj kvalitet, der passer til kundernes behov og lade Google organisk hæve dette indhold til toppen. Ideen er at bruge strategiske søgeord til at dukke op på den første side og derefter lade kvaliteten af indholdet tale for sig selv.
I stedet for at oprette et søgeordsladet forsøg på at rangere efter en forespørgsel, skal du blive autoritet på et emne. Stræb efter at være den bedste ressource om det emne, du diskuterer. I stedet for kun at se på din Google-rangering, skal du fokusere på dine klikfrekvenser og engagementsmetrics.

4. Indholdsdrevet omsætning
Indhold er ikke kun et brandingværktøj eller et middel til at bringe kunder ind i din tragt. I 2023 vil brands bruge indhold som en måde at øge omsætningen på. Det betyder, at du ikke bare er et brand – du er også en medievirksomhed og influencer.
Behandl oprettelse af indhold som en separat fløj af virksomheden med sine egne indtægtsskabende muligheder. Uanset om du opkræver medlemsgebyrer for at få adgang til dit indhold, eller du tjener penge gennem TikTok-skaberfonden, kan du generere indtægter fra dit indhold af høj kvalitet.
Behandl dette som om det er et nyt forretningsforetagende. Det kan betyde:
Oprettelse af en tankevækkende strategi, der kanaliserer brugerne til at betale for indhold, ikke kun dine produkter
Udrulning af indhold, der kan købes, og som giver kunderne mulighed for at foretage et køb direkte fra et stykke indhold
Indstilling og sporing af præstations-KPI’er for indholdsmarkedsføringsindsats og behandling af det lige så alvorligt, som du ville gøre med annonceudgifter.
5. Værdidrevet indhold lavet til kunder
Stop med at oprette indhold, som ingen bruger. I 2023 skal indholdet opfylde kundens behov og tilføre værdi til deres oplevelse. Mærker skaber så meget indhold i dag, at brugerne bare ikke har tid til subpar ting. De vil kun interagere med dit indhold, hvis de mener, at det faktisk er nyttigt.
Personalisering er løsningen. Dette giver dig mulighed for at skræddersy indhold direkte til specifikke kunders ønsker og behov. Det er den eneste måde at garantere, at du serverer indhold til det publikum, der finder det mest værdifuldt.
Selvfølgelig kan du ikke gøre det uden data. Hold styr på dit publikums behov via en smart CRM- eller dataløsning, så du kan opbygge en indholdsstrategi omkring, hvad folk virkelig interesserer sig for.
6. Brugeroplevelse betyder noget
Det er ikke, at brugeroplevelsen aldrig betyder noget. Det er bar det, at forbrugerne har højere forventninger i dag end nogensinde før. Du kan have det bedste indhold i verden – men hvis du giver brugerne en dårlig oplevelse, fungerer det bare ikke godt.
Det betyder, at du skal prioritere brugeroplevelsen i forhold til:
Sidehastighed
Mobil ydeevne
Sammenhængende stil og stemme
Placering af billeder
Billedkvalitet
Personalisering spiller også ind her. Når du giver kunderne indhold, der løser deres største problemer, er der større sandsynlighed for, at de får en positiv oplevelse.
Hvis du ikke er sikker på, hvilke UX-ændringer der betyder mest, kan du prøve A / B-test. Så længe du kun tester én variabel ad gangen, lærer du, hvilke funktioner dit publikum bedst kan lide.
7. Undersøgt indhold af høj kvalitet
Folk er bekymrede over vildledende nyhedshistorier og misinformation. Det er ikke nok bare at komme med en erklæring – brugerne ønsker at se indsigt, der understøttes af data. Derfor ønsker de godt undersøgt indhold af høj kvalitet. Infografik tilføjer et andet element af stil og professionalisme, der helt sikkert vil fange kundernes opmærksomhed.
Det er okay at skrive indhold baseret på en anden virksomheds forskning, men at have dine egne interne ressourcer vil straks få dit materiale til at skille sig ud. Plus, andre websteder vil linke til din forskning som en kilde, der kan give dig et seriøst løft i SEO og autoritet.
Skriv hvidbøger eller udfør undersøgelser for dit brand. Det kræver arbejde, men det er effektivt –
8. Udnyt data, AI og automatisering
Dette er en af de største – og mest skræmmende – indholdstendenser i 2023. Selvom kernen af din tekst sandsynligvis ikke vil ændre sig år efter år, udvikler den tilgængelige teknologi til at skabe dette indhold sig i et hurtigt tempo.
Teknologi giver dig mulighed for at indsamle en enorm mængde data, som kan hjælpe dig med at superpersonaliggøre teksten og få flere resultater.
Kunstig intelligens (AI) kan skabe indhold eller supplere dit eksisterende indhold, så brands kan generere mere materiale på kortere tid. AI er ikke god nok til at skrive alt dit originale indhold, men det kan helt sikkert hjælpe marketingfolk med at generere mere indhold på kortere tid.
Automatisering er også en smart måde at strømline visse aspekter af indholdsproduktion på. Simple opsætninger som IFTTT eller Zapier kan skubbe indholdsopgaver rundt i din projektstyringssoftware, automatisk generere videotekster og mere.
Selvom det stadig er tidligt, kan masser af ny teknologi forbedre dit indhold.
Tech og forbrugernes forventninger kan ændre sig, men 2023 vil stadig være et bannerår for content marketing. Brands bør have fornyet fokus på at bringe menneskelig forbindelse til den digitale oplevelse