Hvad er et pitch ? Et pitch kan defineres som den “tale”, du holder om dit virke og evt virksomhed ved et møde med en anden person.
Egentlig stammer udtrykket pitch fra baseball, hvor du har en pitcher ( vigtig spiller på holdet), som kaster/pitcher en hård skruet bold ind til slåeren.
Pitchet kan foregå til netværksarrangement , et fysisk møde med en mulig nye kunde, i telefonen med et firma, foran en forsamling investorer, der vil høre om dit spændende projekt.
Det vil ændre sig alt efter situationen. Således vil et pitch i telefonen være anderledes end pitchet til en investor.
MEN fælles for alle pitches gælder det om have fokus på følgende:
Skarpt, enkelt og kortfattet
Du har ofte kun 30-60 sek i tlf til at fange modtagerens opærksomhed og interesse. Hold dig til centrale argumenter, som klart rammer fordelene ind ved at få dig som samarbejdspartner fremover. Kan du forklare på 60 sekunder, hvad du arbejder med i det daglige ? Prøv at test det af på dit næste netværksmøde med personer du ikke har mødt før.
Læg op til dialog
I dit pitch kan du åbne op for dialogen ved at stille åbne spørgsmål. Lær mere om lukkede og åbne spørgmål. Det kan vi også træne dig i.
Skriv pitchet
Det er vigtigt at få skrevet det ned, og dermed klargøre for dig selv, hvad du vil sige i samtalen. Og træn dig selv i at pitche.
Lær mere om at PITCHE effektivt og professionelt ved at kontakte os : KONTAKT