Jeg blev for noget tid siden opfordret af et par gode, gamle kunder til at nedfælde nogle råd i blog om det nok så berømte fænomen: kanvas på tlf, dvs uopfordrede opkald.
Hvad er kanvas egentlig for noget?
Kanvas er en energiudtrækkende og besværlig øvelse. For øvede såvel som nybegyndere. Sådan er det bare. Men sidder du med dit nye firma og glimrende produkt, er det en vej frem.
Der er er flere sidegevinster ved at ringe ud, og dem vil jeg komme tilbage til senere i bloggen her.
Men til sagen: Det du kan gøre, hvis du er ny iværksætter, er at finde 30 kundeemner på cvr.dk. Skriv dem ind i et excell ark. Begynd mandag morgen kl. 10 med at ringe ud til 5 stk. Onsdag kl. 10 ringer du 5 mere. Fredag kl. 10 ringer til 5. Det var første uge. Uge 2 gør du nøjagtig det samme. Og efter disse 2 uger, har du fået kontakt til 30 virksomheder. Starter du op på denne måde bliver du ikke overvældet, men kan absorbere oplevelserne stille og roligt.
For at få succes med at ringe ud, skal man træne. SÅ, start på mandag.
Vil du gerne have os til at sætte dig igang og guide dig i opstarten af det opsøgende salgsarbejde, læs mere her: Salgskompetencer
Du bliver guidet ift PERMISSION MARKETING -hvad vil det sige, og hvorfor kan du bruge dette.
-Ift at lave effektive kanvasopkald, og ift at lave et effektivt telemanus/salgspitch.
Kontakt os og hør næmere, hvordan vi træner dig og hvilke mål vi sætter.