Jeg blev for noget tid siden opfordret af et par gode, gamle kunder til at nedfælde nogle råd i blog om det nok så berømte fænomen: kanvas på tlf, dvs uopfordrede opkald.
Hvad er kanvas egentlig for noget?
Kanvas er en energiudtrækkende og besværlig øvelse. For øvede såvel som nybegyndere. Sådan er det bare. Men sidder du med dit nye firma og glimrende produkt, er det en vej frem.
Der er er flere sidegevinster ved at ringe ud, og dem vil jeg komme tilbage til senere i bloggen her.
Men til sagen: Det du kan gøre, hvis du er ny iværksætter, er at finde 30 kundeemner på cvr.dk. Skriv dem ind i et excell ark. Begynd mandag morgen kl. 10 med at ringe ud til 5 stk. Onsdag kl. 10 ringer du 5 mere. Fredag kl. 10 ringer til 5. Det var første uge. Uge 2 gør du nøjagtig det samme. Og efter disse 2 uger, har du fået kontakt til 30 virksomheder. Starter du op på denne måde bliver du ikke overvældet, men kan absorbere oplevelserne stille og roligt.
For at få succes med at ringe ud, skal man træne. SÅ, start på mandag.
Vil du gerne have os til at sætte dig igang og guide dig i opstarten af det opsøgende salgsarbejde, læs mere her: Salgskompetencer
Du bliver guidet ift PERMISSION MARKETING -hvad vil det sige, og hvorfor kan du bruge dette.
-Ift at lave effektive kanvasopkald, og ift at lave et effektivt telemanus/salgspitch.
Kontakt os og hør næmere, hvordan vi træner dig og hvilke mål vi sætter.
Hej Flemming,
Jeg synes overordnet at det er en ret god metode, til at få eksponeret sin telefonskræk, og det er helt klart lettere at starte med andre folks produkter, end fuldstændigt ukritisk at kaste sig ud i salg af sit eget.
Dog vil jeg mene at man med fordel, kan skrive en fase opdelt salgstale, så der både bliver taget højde for introduktion, behovs afdækning, argumentation og fordele, samt lukning af ordren.
For men generelle opfattelse(som jeg er ret sikker på du deler med mig) er, at de fleste mennesker, absolut ikke har nogle ide om hvad de skal sige hvis de ringer uforberedte op, og specielt til kold kanvas, er det en fordel at kunne støtte sig op af salgstale.
Jeg er i øjeblikket igang med at udvikle et grundkursus i salg(fundamental salgspsykologi), der bliver fulgt op af en salgstale a-z (hvor du lære at skrive din egen grundtale), disse bliver lanceret på salgssucces.com omkring starten af juni, og hvis du lyster er du mere end velkommen til at referere til disse, der er jo ingen grund til at opfinde den dybe tallerken.
Ellers super godt indlæg og god vind
Mvh
Mick Hansen
Salgssucces.com
Puha, som du skriver så skal man have gummihud. Denne del er i min verden det mindst sjove ved at være iværksætter. Det kræver at man har lidt rette støbning for at have lyst til det 🙂
Måske vil den første hurdle for mange ikke være at finde målgruppen?
Jeg tror det er vigtigt om man ringer til A, B eller C leads.
Hvis man ringer ud fra en tilfældig liste, kræver det meget tyk hud. Men, hvis man sætter sig ind i hvem man ringer til, er der nok større chance for succes.
Jeg eeeeeeelsker at lave kold canvas. Og jeg er en haj til at få møder i stand, OG få ordren hjem når jeg har møde med kunden.
For mig har det virket med et godt manuskript som jeg stadig går slavisk efter.
Fornøjede hilsener
Margrethe
Senzia Kurser