Luk flere og bedre ordrer
Du er nok bekendt med en del problemstillinger, når det gælder dette med at lukke ordren. Og hvad vil det egentligt sige: at lukke ordren ?
For at være sikker på, vi har samme tankesæt, så kan det at lukke ordren være.
-Et mundtligt tilsagn, et ja tak fra din nye kunde til at gå i gang med samarbejdet.
-En underskrift på kontrakten.
-En mail hvor begge parter bekræfter at samarbejdet begyndes.
Hvorfor kan det være så svært ?
Du vil jo også gerne selv som kunde købe det rigtige produkt, når du handler, ikke ?
Hvis du prøvede at hoppe over i kundens sko for en stund og så tingene via kundens øjne, vil du i mange tilfælde også være i tvivl om, hvornår du skal slå til- og hvornår du skal lade være.
Se på tingene via kundens øjne. Det er en sund øvelse, alle selvstændige, og sælgere, bør udføre af og til.
HVAD BØR DU HAVE FOKUS PÅ SÅ DU SPILDER MINDST MULIG TID
Brug mest tid sammen med kundeemner, der passer til din firmaprofil
Nogle kunder er bedre for dig end andre. Din tid er en værdifuld resurse, så vær opmærksom på at du bruger mest tid på de rigtige kunder, som du gerne vil have langvarigt samarbejde med og du har en positiv relation til.
Brug mere tid på dem, der viser oprigtig interesse
Vi bruger allesammen for meget tid på virksomheder, der ikke rigtig gider alligevel. Gå væk fra dette og brug i stedet tiden på de kundeemner, der har størst kundepotentiale, og brug energien der.
Sælg den mindre løsning
Det kan tage for lang tid at lave et stort dyrt salg. Gør det nemt for dine kunder at købe fra dig.
Begynd et andet sted. Sælg den mindre løsning. Og følg op senere med at sælge mere.
Læs også dette indlæg om at stille de rigtige spørgsmål på salgsmødet. 5 gode spørgsmål