Historien bag Optimer salget

Hvorfor opstod salgsbureauet Optimer salget ? Optimer salget er kort fortalt er sat i verden for at hjælpe iværksættere og selvstændige til at sælge mere.

For et par år siden siden opstod ideen til forretningsmodellen. Baggrunden for ideen var blandt andet samtaler med kontakter til diverse events.

Markedsundersøgelser om behovet

Jeg gør meget ud af at være en del af flere networkinggrupper. Jeg kan godt li at lære en masse nye interessante mennesker at kende og møde dem til arrangementer og lign. Møderne beriger mig. I en periode lavede jeg markedsundersøgelse ved at snakke om salg eller mangel på samme med ejere af nye og etablerede forretninger. Også samtaler om de alarmerende dalende salg som en eftervirkning af finanskrise”tsunamien” , der jo rev mange firmaer med sig og ramte os alle på flere ubehagelige måder.

Så jeg fik lavet systematisk indsamling af data og viden om dette fænomen. Mønstret begyndte at tegne sig. Mindre firmaer havde typisk ikke råd til en sælger. Det er der ikke budget til. Men de har i høj grad BRUG for en sælger. Det måtte kunne løses på en eller anden vis.

Et produkt der resulterer i flere salg i kassen. Da jeg har arbejdet med salg i mange år, synes det oplagt, at jeg kunne komme op med det rigtige produkt..BEHOVET var jo lysende klart…

Produktudvikling-

Derfor gik jeg igang med produktudvikle salgscoaching/salgsudvikling og andre produkter som : hyre en sælger på halvtid/kvarttid, telesalg, sælger på klippekort, opbygning af sælgernetværk, ansat som sælger i afgrænset projektperiode- med mere. Samt lægge op til, at man kan komme med sit ØNSKE til et samarbejde, og så kan vi se om vi kan finde ud af noget. Eller beskriv salgsproblemet for mig og jeg kan komme med ideer og rådgivning til at finde den rette måde at samarbejde på.

Salgscoaching/salgsudvikling

går jo netop ud på at bruge mig i 4 uger til både at få styrket sine egne kompetencer og få ideer og metoder til at øge salget. Du kan også bruge mig i længere tid, men det er netop et start-produkt , der skal fyre op under dig og dit salg. Fordi mange salg kommer du med stor matematisk sandsynlighed til selv at sørge for i firmaets første leveår.