1. Brug kræfterne på de rigtige kundeemner. I de fleste virksomheder er visse kundesegmenter mere værdifulde for virksomheden end andre. Det kan der være flere gode grunde til. Til syvende og sidst handler det om indtjening og fremtidsikring. Lav det nødvendige strategiarbejde, der gør det tydeligt hvad jeres kernekompetencer er, og hvilke kundesegmenter der skaber størst værdi.

2. Start med de lavthængende frugter: de eksisterende og tidligere kunder Det kan siges enkelt: Nemmeste og billigste salg sker til eksisterende kunder! Så hold godt fast i dine kunder, følg jævnligt op, lav et serviceopkald, få en snak med kunden og fornem temperaturen og stemningen. Sørg for at kunden kender al dit produktsortiment. Det lyder banalt, men kunden ved ofte kun hvad du kan hjælpe dem med, hvis du fortæller dem det. Dine kunder har ligeså travlt som du selv har, så de sætter sig kun ind i det mest nødvendige.
3. Kontakt relevante kundeemner som virksomheden har haft kontakt med de sidste 3 år. Hvorfor bruge en masse kræfter på kunder der aldrig hørt om dig, når du sandsynligvis har rigtig mange kundeemner, der allerede har haft kontakt med virksomheden. Kan i den grad betale sig! Det kan være kundekontakt fra messer, netværksmøder, kundeforespørgsler, tilbud der ikke blev til en ordre,via netværk, underleverandører og ad flere andre veje.