Her er lidt inspiration til dig:
AI-assisteret indhold
Kunstig intelligens (AI) er (heldigvis) langt fra at være i stand til at producere højkvalitets-indhold i fuld længde uden menneskeligt input. Teknologien kan dog hjælpe med indholdsidéen, udkast og korrekturlæsning. I disse tider er der en tendens til at bruge platforme som Writesonic og Jasper.ai for at fremskynde produktionen af indhold. Men med de åbenlyse fejl, der ses fra AI-genereret indhold, skal skribenter stadig håndtere meget af skrivningen og redigeringen for at sikre kvalitet og brandtilpasning. Godt for skribenterne…de menneskelige af slagsen, tænker jeg på.
Omdømmestyring ( socialt ansvar )
Kunder bekymrer sig mere om de sager, som de støtter, end nogensinde før. Så meget betyder det for dem, at det påvirker deres købsbeslutninger. Derfor drager virksomheder fordel af at indarbejde socialt ansvar og social bevidsthed i deres marketinginitiativer. Dette kan gøres på flere måder, ved fx at støtte velgørende formål og bruge inkluderende sprog.
Forpligtelse til databeskyttelse
Stadigt voksende bekymringer over brugernes privatliv gør det afgørende for virksomheder at skabe tryghed, når de indsamler data gennem content marketing. Et typisk fokuspunkt er i salgsfremmende indhold: som white papers, brancherapporter og e-bøger, der kræver, at brugerne angiver basale kontaktoplysninger.
Brand humanisering
I stedet for at give dit brand en upersonlig, virksomhedslignende tone, skal du få det til at virke menneskeligt ved hjælp af relaterbar, venlig kommunikation. Dette giver dig mulighed for at oprette forbindelse til dit publikum på et mere personligt og menneskeligt niveau. Gør dette på flere marketingfronter, herunder sociale medier, B2B-marketing og e-mail-marketing.
Korte videoer
Efterspørgslen efter korte videoer har nået voldsomme højder med eksplosionen på platforme som TikTok, Instagram Reels og YouTube Shorts, og viser ingen tegn på at bremse op. Videoer i kort format giver brugerne information og underholdning i små bidder. Hubspot rapporterer, at korte videoer har det højeste investeringsafkast af alt indhold på sociale medier. Så der vil blive fokuseret endnu mere her, for succesen er massiv.
Har du brug for at få skrevet artikler, så står vi til rådighed i tekstbureauet www.optimersalget.dk. Send gerne en mail og få en indledende dialog om dit projekt.