En businessblog er et værdifuldt værktøj for dig

En businessblog er et af ​​de mest værdifulde marketingværktøjer, som virksomheder som sådan er nødt til at dygtiggøre sig i for at engagere sig med kunderne og målgruppen. Hvis du ikke blogger, er det tid for at komme i gang. Hvis du har brug for lidt inspiration er der en række grunde til at starte en businessblog her ( i tilfældig rækkefølge ).

Hvorfor skal jeg starte en businessblog for min virksomhed?

1.. En businessblog er en enkel, nem-at-anvende platform til at forbinde med og dele rettidig og relevant information med kunder og målgruppe generelt. Det er din direkte kommunikationskanal.

2.. En businessblog er brændstof til SEO. Søgemaskiner elsker værdifuldt indhold og vil belønne dig for det.

3.. 60% af virksomhederne, der blogger, erhverver flere kunder ifølge en nylig HubSpot undersøgelse. Selvfølgelig skal al statistik tages med forbehold- men alligevel. Spørg i dit netværk, om folk får noget ud af at blogge.

4.. Bloggen er hjertet og kernen i alle content marketing indsatser. Det er føde til Facebook, Twitter, LinkedIn, e-mail nyhedsbreve, e-bøger, etc.

5.. Det giver din virksomhed en stemme. En blog skaber et sted at tale om nye produkter eller tjenester, kommentere branchenyheder, brancheemner eller markedstendenser, og dele virksomhedens initiativer-ud over din hjemmeside. Det er også det sted, hvor din personlighed kan skinne og du viser folk, hvad du ved noget om.

6.. Enbusinessblog skaber en to-vejs samtale med kunder, kundeemner og andre. Det tilskynder interaktion, kommentarer og feedback. Sørg for at du besvare alle kommentarer!

7.. Det kan være sjovt. At blogge kan være energigivende, stimulerende, og noget man ser frem til.

8.. Holder dig fokuseret på marketingstrategien. Opret fx en tidsplan og hold dig selv fast på løbende levere målrettet indhold. Fx hver uge eller 1 gang om måneden. Hvad dit behov nu er..

9.. Det skaber gratis PR. Erhvervsbloggere bliver ofte interviewet af journalister som autoriteter i branchen.

10.. En blog opbygger tillid, relationer og basis for nysalg. Kunderne vil se dig som en pålidelig ressource for oplysninger om brancher.

11.. Blogging skærper det forretningsmæssige fokus. For at oprette en bloggingstrategi skal du definere, hvem du blogger for og hvorfor. En blog uden fokus tiltrækker ingen læsere.

12.. Hjælper dig med at holde foran kurven. Du er nødt til at holde dig opdateret med ​​nyheder, trends og konkurrenter for at være en succesfuld blogger. Det hjælper dig til at blive en leder, ikke en medløber.

13.. Du kan fortælle firmaets historie. En blog er et fantastisk sted at tilbyde mere indsigt i din virksomhed, filosofi, medarbejdere og ideer. Fortæl dine kunder, hvorfor du er i erhvervslivet, og hvordan du kan hjælpe dem.

14.. Blogs er omkostningseffektive markedsføringinvesteringer. Hvert indlæg, du udgiver, er et langsigtet aktiv. Hjælper med at opbygge brand-awareness og fremme din ekspertise, produkter og tjenester.

15.. Blogging er inspirerende. Hvis du kan inspirere din målgruppe via et indlæg, er du nået langt.

16.. Et godt blogindlæg skaber ”den første interesse” hos læseren , og giver ham en smagsprøve på din forretning og de services og ydelser, du har på hylden. Blogging involverer din målgruppe, og det er jo supervigtigt for forretningen på kort og langt sigt.

17.. Rigtig blogging kræver en dygtig skribent. Bliv selv en af dem ved at skrive nogle indlæg, eller hyr skribenter til at få skrevet indlæg og artikler..Det er vigtigt, at det er klare og præcise budskaber, som kommer ud til læserne.

Har du ikke allerede en businessblog?

Du går glip af rigtig mange penge og uanede mængder data, hvis du ikke har en businessblog. Dog kræver en businessblog arbejde, hvis det skal ses positivt i regnskabet. Der er ingen tvivl om en god businessblog er værdifuld for næsten alle virksomheder.