Ikke alle pitches eller præsentationer ender i en underskrevet kontrakt. Men du skal – i slutningen af mødet-bede om at dine kundeemner tager næste skridt, ellers har du lige investeret en masse tid og energi i ingenting.
Desværre er der mange sælgere, som forlader lokalet med at levere en svag opfordring til handling, eller for ofte, ingen overhovedet. Succesfulde sælgere ved præcis, hvad de ønsker deres kundeemne skal gøre efter mødet.
De 6 nøgler til en bedre Call for action.
Hold det simpelt
Mange gange tilbyder sælgere næste skridt, der er for kompliceret eller lige så indbydende som et besøg hos tandlægen….Du må ikke overvælde dine kundeemner med en kompleks, og omfattende handling, så call for action istedet til en enkel handling. Hvis det er muligt, så gøre det næste skridt en enkelt, simpel handling, der er nemt at huske og udføre.
For eksempel: “For at sikre at du får de bedste priser, anbefaler jeg at underskrive aftalen idag, så vi kan gå igang.”
Vær specifik
Svage anmodninger producere svage resultater. Vær meget klar over, hvad du vil have dem til at gøre. For eksempel, i stedet for det mere generelle, anmode om en henstilling, bede om “en anbefaling til bestyrelsen til at gå videre med vores forslag ved udgangen af kvartalet.”
Tilbyd bevis
Hvis din opfordring til handling er vag, såsom “vi håber du vil tage dette til overvejelse,” hvordan vil du så vide, at kundeemnet faktisk har taget handling?
Kom op med en opfordring til handling, der kan valideres efter den er udført. For eksempel, en e-mail anbefaling fra interessenter eller partnere.
Lav nyt møde
Ligegyldigt hvor entusiastisk de er for din løsning, kan de sikkert glemme alt om det i morgen, når det næste presserende behov opstår. Ved hjælp af en defineret tidsramme vil dine kundeemner have muligheden for at handle og give dig en grund til at følge op.
For eksempel: “Jeg foreslår, at vi planlægge et nyt møde med dit supportteam inden for de næste 30 dage.”
Gør det unikt
Undgå kliché “,” Vi håber du vil overveje os for din virksomhed “, hvis det overhovedet er muligt. Dette er ikke blot i strid nr # 3 og # 4, men det er en helt ligegyldig erklæring om, at slå dig i hartkorn med enhver anden forhandler. Du kan skille sig ud ved at gøre din opfordring til handling unik.
For eksempel, “Baseret på dine bekymringer, så tror jeg, det bedste næste skridt ville være at besøge jer med en af vores eksperter til at verificere ROI.”
Levere med stor succes
I din pitch har du lagt ud, hvordan du kommer til at hjælpe dem ved at flytte fra en tilstand af smerte til en tilstand af lettelse. Enhver næste skridt, der får ham tættere på det mål er en positiv begivenhed. Lever din opfordring til handling op til denne type tillid og tro på værdien af din løsning. Din overbevisning og entusiasme vil være smitsom.