Social selling kan varme dine cold calls

Du kender sikkert situationen her: Du har 20 nye kundeemner, du skal ringe igennem på en formiddag. Nogen du aldrig har været i kontakt med før…Hvordan får du lige skabt den første interesse hos disse virksomheder ???  Det kan være en udfordring at finde de rigtige spørgsmål og formuleringer til at indlede at indlede en positiv dialog. Overvejet Social Selling ?

Herunder er nogle guidelines til at klæde dig bedre på til disse iskolde opkald, du skal foretage næste gang.

Cold calling er ofte nævnt som en af ​​de mindst foretrukne aktiviteter sælgere deltager i. Selv erfarne sælgere i salgsteamet kan føle et strejf af angst og usikkerhed, når de står kun med virksomhedens navn, kontaktinfo på beslutningstager, og ikke meget andet.

Nøglen til en vellykket cold calling er at varme op dine samtaler med relevans og kontekst, men hvordan? Sælgere  nødt til at finde en anden tilgang til at tage det første skridt med en ny, ukendt kunde – en, der giver bedre indsigt i potentielle kunder. Cold calling succes kræver, at både salgsledere og sælgere overvinder 4 store forhindringer.

social selling

Hindring nr 1

Udfordring: Ikke at vide, hvordan du er forbundet med kundeemnet = manglende tillid.

Løsning: Professionel sociale netværkssider som LinkedIn giver dig mulighed for at se de forretningsmæssige kontakter, i har til fælles, hvilket gør dig mindre til en fremmed. Dette kan hjælpe potentielle kunder til at være mere åbne for dig og dine ydelser.

Hindring nr 2

Udfordring: Du kan ikke få et samlet billede af dit kundeemnes tankesæt.

Løsning: Social Selling giver dig mulighed for at se 360 ​​graders information om kundeemnet, før du nogensinde ringer dem op. Læs deres LinkedIn-profiler, og identificer specifikke behov fra Twitter indlæg. Dette sætter den vare eller ydelse, du sælger, i den korrekte kontekst og skaber den form for relevans, der giver dig mulighed for at øge salgsmulighederne og lukke tilbud hurtigere.

Hindring nr 3

Udfordring: Begrænset mulighed for adgangen til at finde data på tværs af afdelinger, teams og enkeltpersoner.

Løsning: Social Selling kan fjerne den tabte tid, når medlemmer af salgsteamet har brug for at dele oplysninger om kundeemner. Med så mange data på nettet, er der mindre behov for at vente på et andet hold for at komme tilbage til dig med kundernes info. Du kan finde en masse oplysninger ved blot at søge gennem deres sociale medier profiler.

Hindring nr 4

Udfordring: Du ved ikke rigtigt, hvorfor kundeemnet har brug for dig.

Løsning: Selvfølgelig kan dine kundeemner drage fordel af den vare eller ydelse, du sælger, men hvis du ikke ligefrem kan forklare dem hvorfor, kan du miste salget. Social Selling giver dig mulighed for at mere fuldt ud at forstå, hvordan dine løsninger passer ind i en potentiel kundes liv. Når du har en klar forståelse af de konkrete fordele, du kan tilbyde, kan du bedre forklare dem til dine kundeemner.

 

 

 

Skriv kommentar

*